Системи паралельного водіння – одна з новітніх технологій точного землеробства, пов’язана з управлінням сільськогосподарськими машинами з широкозахватних агрегатами.
Завдяки використанню систем GPS-навігації з’являється можливість їздити як по прямій, так і криволинійно, мінімізуючи перекриття і пропуски між сусідніми загонками. При цьому значно знижуються затрати праці, часу, палива, посівного матеріалу і хімікатів.
Дані пристрої допомагають побудувати оптимальний маршрут руху за прямими / кривими лініями, а також підібрати зручний кут розвороту.
Крім того, з’являється можливість якісно працювати у важких погодних умовах, за недостатньої видимості, в темний час доби.
Як правило, системи паралельного водіння використовується при виконанні точних робіт з посіву та внесення хімікатів.
Система паралельного водіння в стандартному виконанні складається з GNSS-приймача (визначає поточне місце розташування сільгосптехніки), який встановлюється на капоті або даху трактора, а також планшета з екраном, розміщеним в кабіні. У більш просунутих моделях можуть використовуватися автопілот, подрулювачі, різні датчики. Також є можливість подальші обробки і аналізу даних в офісі.
Точність навігації при звичайному (безкоштовному) GPS сигналі може становити до 30 сантиметрів, при платному RTK сигналі – близько 2,5 сантиметрів. В останньому випадку площа накладок і пропусків значно зменшується. Крім того, скорочується ширина смуги розвороту і довжина холостого ходу. Як наслідок економиться до 20% палива, насіння і добрив.
Крім цього, за рахунок мінімізації подвійної обробки знижується фітологічна токсичність внесених хімікатів і підвищується якість продукції.
У порівнянні з іншими технологіями точного землеробства впровадження системи паралельного водіння є найбільш доступним і швидким рішенням, так як не вимагає великих витрат грошей і часу. Окупається така система приблизно за рік-два.